Iwaco AB

 

3D- och FlipFlop-posters som skapar köplust

Ibland vill man synas stort och mäktigt i anslutning till försäljningsstället. Då är posters/affischer i 3D eller FlipFlop-utförande ett effektivt sätt. En 3D- eller FlipFlop-poster med rätt motiv framkallar gärna ett ha-begär. 3D-utförandet ska vara så bra att man får lust att "plocka en frukt" direkt ur affischen.

FlipFlop-tavlan ska få konsumenten att stanna upp och titta en gång till för att se vad som egentligen hände på/i affischen. Det är konstaterat att när det sker något i en bild, stannar konsumenten upp och betraktar den upp till 4-5 ggr längre! Den tiden är guld värd, för då sjunker budskapet in och man kommer ihåg betydligt längre vad man såg.

Tekniskt:
Både 3D- och FlipFlop-posters trycks på 0,45 mm specialfolie. Tryckningen sker i 4-färgsutförande (offset) efter en speciell bildbehandling (repro). Bildupplösningen ska vara minst 300 dpi. Stora format fodras upp på kartong och kan sedan hängas upp på traditionellt sätt eller monteras in i stålramar.
 
Ví hjälper gärna till med råd inför val av motiv. Fråga oss!

 

Vodou Samsung Jonny Walker

 

   
Kampanj för Etnografiska
museet, Stockholms
tunnelbana våren 2011
Eurosize Eurosize